Opgepast! Het lijkt erop dat je Dodona gebruikt binnen een andere webpagina waardoor mogelijk niet alles goed werkt. Laat dit weten aan je lesgever zodat hij het probleem kan oplossen door een instelling in de leeromgeving aan te passen. Ondertussen kan je op deze link klikken om Dodona te openen in een nieuw venster.
Tetris rotate
Log in om je oplossingen te testen.
import Graphics.Gloss
import Graphics.Gloss.Interface.Pure.Game
import Graphics.Gloss.Data.Color
import Data.List
import System.Random
data Block = Block (Int,Int)
deriving (Eq,Show)
data Tetromino = Tetromino Int (Int,Int) Color [Block]
deriving (Eq,Show)
-- Rotate a block 90 degrees
rotateBlock :: Int -> Block -> Block
rotateBlock offset (Block (x,y)) = Block ((-y)+offset,x)
-- Rotate a whole tetromino
-- This boils down to rotating all the blocks in the tetromino
-- try to use the map function for this in combination with rotateBlock
-- (* Difficulty 1 *)
rotate :: Tetromino -> Tetromino
rotate (Tetromino s p c blocks) = undefined
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.