Opgepast! Het lijkt erop dat je Dodona gebruikt binnen een andere webpagina waardoor mogelijk niet alles goed werkt. Laat dit weten aan je lesgever zodat hij het probleem kan oplossen door een instelling in de leeromgeving aan te passen. Ondertussen kan je op deze link klikken om Dodona te openen in een nieuw venster.
State Monad
Log in om je oplossingen te testen.
import Control.Monad (liftM, ap)
data State s a = State (s -> (a,s))
instance Monad (State s) where
return a = State $ \s -> (a,s)
m >>= k = State $ \s -> let (x,s') = run m s
in run (k x) s'
instance Functor (State s) where
-- ...
instance Applicative (State s) where
-- ...
-- Run the state transformer on given state, return the a value and the resulting state.
run :: State s a -> s -> (a, s)
run (State f) s = undefined
-- Get the state.
get :: State s s
get = undefined
-- Set the state.
put :: s -> State s ()
put s = undefined
-- Modify the state.
modify :: (s -> s) -> State s ()
modify f = undefined
-- Implement stack operations as state transformations.
type Stack = [Int]
push :: Int -> State Stack ()
push x = undefined
pop :: State Stack Int
pop = undefined
add, mult :: State Stack ()
add = undefined
mult = undefined
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.