Opgepast! Het lijkt erop dat je Dodona gebruikt binnen een andere webpagina waardoor mogelijk niet alles goed werkt. Laat dit weten aan je lesgever zodat hij het probleem kan oplossen door een instelling in de leeromgeving aan te passen. Ondertussen kan je op deze link klikken om Dodona te openen in een nieuw venster.
Drankautomaat
Log in om je oplossingen te testen.
999
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
›
⌄
⌄
⌄
⌄
/**
* De klasse drankautomaat beschrijft de werking van een drankautomaat.
* Je kan enkel euromuntstukken vanaf 5 cent in de automaat steken.
* Geld kan op drie plaatsen zitten:
* Na een verkoop: geldlade van de drankautomaat.
* Voor een voorkoop: geldlade van ingeworpen munten.
* Na een verkoop of geld terug voor de verkoop: geldlade van het wisselgeld
* De prijzen en de soorten drankjes staan vast:
* water: 0.60 euro
* cola, fanta, sprite: 0.90 euro
* fruitsap: 1.20 euro
* Van elke drank zitten initieel 20 blikjes in de automaat.
*
* @author Dominiek Vandewalle
* @version 2014-09-16
*/
public class Drankautomaat
{
// Velden
private double bedragInAutomaat;//geldlade van de automaat
private double ingeworpenBedrag; //geldlade van ingeworpen munten
private double wisselgeld; //geldlade voor het wisselgeld.
private int aantalWater;
private int aantalCola;
private int aantalFanta;
private int aantalSprite;
private int aantalFruitsap;
/**
* Constructor voor objecten van de klasse Drankautomaat
*/
public Drankautomaat()
{
bedragInAutomaat = 0;
ingeworpenBedrag = 0;
wisselgeld = 0;
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.