Drankautomaat

Log in om je oplossingen te testen.
/**
* De klasse drankautomaat beschrijft de werking van een drankautomaat.
* Je kan enkel euromuntstukken vanaf 5 cent in de automaat steken.
* Geld kan op drie plaatsen zitten:
* Na een verkoop: geldlade van de drankautomaat.
* Voor een voorkoop: geldlade van ingeworpen munten.
* Na een verkoop of geld terug voor de verkoop: geldlade van het wisselgeld
* De prijzen en de soorten drankjes staan vast:
* water: 0.60 euro
* cola, fanta, sprite: 0.90 euro
* fruitsap: 1.20 euro
* Van elke drank zitten initieel 20 blikjes in de automaat.
*
* @author Dominiek Vandewalle
* @version 2014-09-16
*/
public class Drankautomaat
{
// Velden
private double bedragInAutomaat;//geldlade van de automaat
private double ingeworpenBedrag; //geldlade van ingeworpen munten
private double wisselgeld; //geldlade voor het wisselgeld.
private int aantalWater;
private int aantalCola;
private int aantalFanta;
private int aantalSprite;
private int aantalFruitsap;

/**
* Constructor voor objecten van de klasse Drankautomaat
*/
public Drankautomaat()
{
bedragInAutomaat = 0;
ingeworpenBedrag = 0;
wisselgeld = 0;
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.