Opgepast! Het lijkt erop dat je Dodona gebruikt binnen een andere webpagina waardoor mogelijk niet alles goed werkt. Laat dit weten aan je lesgever zodat hij het probleem kan oplossen door een instelling in de leeromgeving aan te passen. Ondertussen kan je op deze link klikken om Dodona te openen in een nieuw venster.
Tetris checkRow
Log in om je oplossingen te testen.
import Data.List
data Block = Block (Int,Int)
deriving (Eq,Show)
data Board = Board [Block]
deriving (Eq,Show)
onRow :: Int -> Block -> Bool
onRow y (Block (_,y2)) = y == y2
lower :: Int -> Block -> Block
lower y (Block (x,y2)) | y > y2 = Block (x,y2+1)
| otherwise = Block (x,y2)
-- Check whether the board has full lines
-- If we are at line 0 just return the board
-- If the board has a full line lower all the blocks above
-- otherwise check that the line below is full
-- (* Difficulty 2 *)
checkRow :: Int -> Board -> Board
checkRow 0 (Board b) = (Board b)
checkRow y (Board b) | length rowY == 10 = undefined
| otherwise = undefined
where rowY = (filter (onRow y) b)
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.