Opgepast! Het lijkt erop dat je Dodona gebruikt binnen een andere webpagina waardoor mogelijk niet alles goed werkt. Laat dit weten aan je lesgever zodat hij het probleem kan oplossen door een instelling in de leeromgeving aan te passen. Ondertussen kan je op deze link klikken om Dodona te openen in een nieuw venster.
Tetris fitsTetromino
Log in om je oplossingen te testen.
import Graphics.Gloss
import Graphics.Gloss.Interface.Pure.Game
import Graphics.Gloss.Data.Color
import Data.List
type Direction = (Int,Int)
data Tetromino = Tetromino Int (Int,Int) Color [Block]
deriving (Eq,Show)
data Block = Block (Int,Int)
deriving (Eq,Show)
data Board = Board [Block]
deriving (Eq,Show)
width :: Float
width = 10
height :: Float
height = 20
move :: Direction -> Block -> Block
move (x,y) (Block (p,q)) = (Block (x+p,y+q))
freeBlock :: Board -> Block -> Bool
freeBlock (Board l) b = not (b `elem` l)
onBoard :: Block -> Bool
onBoard (Block (x,y)) = and [(x>=0), (x < round width), (y>=0), (y< round height)]
-- Check if a Tetromino fits in the board
-- This means that if you move all the blocks of the tetromino to their position
-- then:
-- 1) The position of all the moved blocks in the Tetromino are free
-- 2) All the positions of the moved blocks are within the boundaries
-- Lookup "all" and "and"
-- (* Difficulty 2 *)
fitsTetromino :: Tetromino -> Board -> Bool
fitsTetromino (Tetromino s p c blocks) board = undefined
-- hint :: where aBlocks = (move p) <$> blocks
Je kunt zo vaak indienen als je wenst. Er wordt enkel rekening gehouden met je laatst ingediende oplossing.
Log in om je oplossingen te testen.